Žena probodena nasmrt u njemačkom sudu.
Dijete isključeno iz škole jer je pokazivalo vjersku prilježmost.
Ranjiva zajednica na meti intelektualaca i političara.

Navedene riječi nisu izmišljene priče, već činjenice u modernoj Europi. One su posljedica antimuslimanske mržnje ili islamofobije, koja prožima naše zajednice diljem Europe, a posebno Francuske.

Islamofobija je tip napada čija se žrtva smatra krivom. „Trebali ste to i očekivati“- često se u lokalnoj policijskoj postaji ukori muslimanska žena u Francuskoj pri pokušaju da prijavi napad na sebe.

Ovako započinje svoj napis ISLAMOFOBIJA: DUBOKO UKORIJENJENI FENOMEN Murawan Muhammad.

Oni koji osporavaju korištenje pojma islamofobije, tvrde da se ona ne može tretirati isto kao npr. antisemitizam, zato što je islamofobija mržnja prema jednoj ideologiji ili religiji a ne prema samim muslimanima. Međutim ni „islamofobija“ kao ni drugi konceptualni termini, ne može se reducirati na etimologiju riječi, niti se može fiksirati njena upotreba u „izvornoj“ formulaciji kakva je dana u izvještaju Runnymede Trusta.

…da bi se o nekoj isključivoj praksi govori kao o „islamofobičnoj“ praksi, mora se pokazati da ju je pokrenulo  postojanje islamofobičnog diskursa ili modificiranog alternativnog diskursa koji prenosi isto shvatanje. Drugim riječima, da bi nešto bilo islamofobija,  mora se dokazati da se u korijenu napada nalazi muslimanstvo ili islamstvo objekta, i toga moraju biti svjesni oni koji ovaj pojam koriste u javnom diskursu.

Prema nedavnom istraživanju britanskog istraživačkog centra „Demos“, u Europskoj uniji muslimani su najomraženija manjina nakon Roma i homoseksualaca, pri čemu netolerancija prema muslimanima značajno raste, dok prema homoseksualcima opada, tako da bi muslimani uskoro mogli zauzeti drugo, a onda i prvo mjesto. Islamofobija je jasan fenomen , što se vidi i po brojnim primjerima. … Ovaj fenomen je prisutan u modernim zapadnim društvima te ima duboke historijske i društvene korijene.  To što se on često i „nespretno“ i nedovoljno naučno utemeljeno koristi, ne umanjuje opasnost od posljedica do kojih islamofobija, kao i drugi oblici isključujuće prakse, etiketiranja i zastrašivanja mogu dovesti ako se na njih na vrijeme ne upozori i ako im se sistematski ne suprotstavi.

Ovo je bio dio Predgovora hrestomatiji tekstova u izdanju El-kalema i Centra za napredne studije iz Sarajeva pod naslovom ISLAMOFOBIJA – POJAM – POJAVA – ODGOVOR. U povodu izlaska iz štampe ove značajne i aktualne knjige gosti na Islamskoj tribini četvrtkom „dr. Sulejman Mašović“, 4.12. 2014., bili su dvojica poznatih i priznatih intelektualaca, akademik Enes Karić i prof. dr. Hilmo Neimarlija. Kao intelektualci koji se sustavno bave islamom i muslimanima u suvremenom svijetu, svojim izlaganjima su nam uspjeli razjasniti fenomen islamofobije ali i načine kako se suočiti s tim suvremenim zlom i kako mu se uspješno suprotstaviti.