U Rijeci je, 22.5.2016. godine, održano 4. međudržavno natjecanje iz Vjeronauka. Prvo je mjesto osvojila ekipa iz Bosne i Hercegovine, drugo ekipa iz Hrvatske, a treće ekipa iz Srbije. Najbolja natjecateljica u individualnom dijelu natjecanja je Kerima Spahić iz Tuzle.

1a

Pobjednica 4. međudržavnog natjecanja iz Vjeronauka Kerima Spahić iz Tuzle

Kao prošlogodišnjim pobjednicima, pripala nam je čast da budemo domaćini 4. međudržavnog natjecanja iz Vjeronauka. Organizator natjecanja je Rijaset Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini, suorganizator Mešihat Islamske zajednice u Hrvatskoj, a domaćini medžlisi Rijeka u kojoj je i održano natjecanje te Zagreb i Pula.
Prvo odredište studijskog putovanja u okviru kojeg je održano natjecanje bio je Zagreb, odnosno koncertna dvorana Lisinski gdje su gosti prisustvovali svečanoj akademiji maturanata Islamske gimnazije dr. Ahmeda Smajlovića. Nakon programa i domjenka, kratko su se družili s muftijom Aziz ef. Hasanovićem. Uslijedio je obilazak znamenitosti Zagreba te džamije i Islamskog centra.

22

Sutradan, 22.5.2016. godine, prema planiranom programu u Islamskom centru u Rijeci održano je 4. međudržavno natjecanje iz Vjeronauka. Kandidati su prvo pristupili individualnom testiranju, a potom i ekipnom. Najbolja natjecateljica u individualnom dijelu natjecanja bila je Kerima Spahić iz Tuzle, a u ekipnom prvo mjesto osvojila je ekipa iz Bosne i Hercegovine, drugo ekipa iz Hrvatske, a treće ekipa iz Srbije. Nedjeljno popodne domaćini i gosti proveli su u ugodnoj šetnji u Opatiji, a večernje druženje završili u riječkoj ljepotici večerom, namazom i noćenjem kod ljubaznih domaćina.

Sljedeća destinacija bila je Pula gdje su domaćini pripremili bogat program međuvršnjačkog druženja kako u Medžlisu tako i u obilasku grada. I u Rijeci i u Puli organizirana je džematska tribina na kojoj se prisutnima obratio dr. Nezir Halilović. Posljednja destinacija turneje po Hrvatskoj bili su Brijuni.

23
Neki od ciljeva ovoga projekta su:
 motivirati djecu da uče i proširuju korisno znanje o svojoj vjeri;
 nagraditi pobjednike državnih natjecanja školskog vjeronauka te njima i njihovim vrijednim mentorima omogućiti da se upoznaju i druže s najboljim i najvrednijim pojedincima istog predmetnog područja iz drugih država;
 povezati stečeno teorijsko znanje s praktičnim življenjem islama jer tijekom putovanja uz svoje muallime djeca obavljaju svakodnevne islamske dužnosti;
 upoznavanje načina života muslimana u drugim sredinama i zajednicama…
Natjecanje je samo jedan segment ovog studijskog putovanja na kojem učenici pred publikom pokazuju svoje znanje. Nositelj ovog projekta je dr. Nezir Halilović. Rijaset Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini osigurao je i vrijedne novčane nagrade za sve natjecatelje. Čestitamo svim sudionicima ovoga natjecanja, kako učenicima tako i mentorima, a posebno pobjednicima: ekipi iz Bosne i Hercegovine i pojedinačnoj pobjednici Kerimi Spahić iz Tuzle.
Najbolji učenici iz Vjeronauka
Ekipe za ovo natjecanje formirane su na temelju rezultata natjecanja nakon školskih, županijskih i državnih natjecanja završnih razreda OŠ u prethodnoj školskoj godini. Dakle, nakon što su ostvarili najbolji rezultat na nekoliko nivoa u svojim državama, imali su mogućnost svoje znanje i javno pokazati na ovom natjecanju. U ekipi Bosne i Hercegovine bili su: Kerima Spahić iz Tuzle, mentorica m. Rahima Hujdur, Ema Smajlović iz Tuzle, mentor m. Hamdija Bajrić i Ajla Prolaz iz Goražda, mentorica m. Azra Bajrović. Ekipu Hrvatske predstavljali su: Mahmud El Haj iz Zagreba, mentor m. Haris Opardija, Aya El Haj iz Zagreba, mentorica m. Lamija Alili i Mersudin Buljić iz Pule, mentorica m. Sadžida Jukan. Svi predstavnici ekipe iz Srbije su iz Priboja: Ajli Sukić i Muameru Mavrić mentor je bio Omer ef. Hodžić, a Adelajda Gibanica Harun ef. Eminagić. Pratnja na putovanju djevojčicama bila je m. Melisa Kurtić.
Zahvaljujemo organizatorima, domaćinima, glavnim imamima medžlisa Zagreb, Rijeka i Pula, ravnatelju Islamske gimnazije te svim nesebičnim pojedincima koji su dali doprinos za realiziranje ovog korisnog projekta.

24