Muslimani vazda jedni sa drugima u ratu su, dvojni, pa gdje god ih ima.
A makne l’ ko ciglu iz džamije, svi su razvikani i kad više u njoj nisu.
Vi ste se pomirili s ropstvom Zapadu — Moja zamjerka je protiv vas, ne protiv Zapada.
Ovim citatom Muhammeda Iqbala započinje svoju knjigu OPSADA ISLAMA poznati sarajevski novinar i kolumnista u mnogim recentnim medijima Mirnes Kovač.
Uvodeći nas u ovu knjigu autor naglašava: Intervjui koji su pred vama urađeni su na raznim destinacijama svijeta i tiču se upravo tih širokih meridijana muslimanskog suočavanja sa svojim stanjem i prilikama. Ovo su glasovi ljudi, muslimana i nemuslimana, koji promišljaju stanje islama i muslimana današnjice, koji ga opisuju kao stanje opterećeno predrasudama i nerazumijevanjem, marginalizacijom ili zloupotrebom, stanje koje nalikuje stanju opsade. A o kakvoj je opsadi rije neka svaki čitalac pokuša shvatiti iz priloženog. U svojim pitanjima nastojao sam izbjeći istrošene teme i pokušati izravno upitati šta je to što najumniji ljudi vide kao rješenje, jer, kako je to svojevremeno, prije gotovo pola stoljeća, kazao rahmetli Husein ef. Đozo, “ima dosta onih koji znaju šta ne valja, ali je vrlo malo onih koji znaju šta valja i šta treba raditi”.
U predgovoru knjizi akademik Enes Karic kaže: “Opsada islama” nije samo izvana, premda jeste i izvana, već je ona i iznutra, od samih muslimana. Ako pomno pročitamo ove intervjue Mirnesa Kovača dolazimo do zakljuka da su fenomeni ”opsade islama” mnogoliki, komplicirani, mnogostrani: Opsada islama je mezhebska, potom sektaška, pa režimska, medijska, globalizacijska, kulturalna, islamofobijska, korporacijska, petro-dolarska, itd. Ima dionica u intervjuima u ovom Kovačevom zborniku koji jasno govore da je Islam, sve od sloma komunizma u kasnim osamdesetim godinama XX. stoljea, od nekih zapadnih centara moći tretiran blokom, označen tamošnjom stranom svijeta, prokazan dijelom globusa koji je “izvan svijeta" označen “ustančikom vjerom" itd., dok su, istovremeno, vjernici islama ponijeli teški samar mnogih, unaprijednih optužbi za jednu “suludu” privrženost svetom, štaviše, za „izgubljenost“ u svetom.
Knjiga završava pogovorom svjetski poznatog islamskog znanstvenika Ahmeda Akbara u kome između ostalog kaže: Ova knjiga predstavlja intelektualnu gozbu, sjajnu zbirku nekih od vodećih umova našega vremena. Počašćeni smo prilikom da čujemo mišIjenja učenjaka i komentatora iz razIičitih dijelova naše planete, muslimana i nemuslimana. Ukoliko postoji neka zajednkčka tema u tim različitim pogledima i vidicima koji nam se nude, to je potreba da razumijemo ovaj period historije u kome učestvujemo i koji svi zajednkčki dijelimo. Ovo su teška vremena. Vjerski i rasni sukobi, pitanja imigracije i siromaštva, korupcije i nezainteresiranosti vlasti, poremećaji uzrokovani poplavama i cunamijima — cjelokupni ili zbirni učinak svega ovog prijeti da preovlada nad svakim pojedincem. Svi mi se osjećamo pod opsadom. Jedini izlaz iz nje je kroz vrata iluma—znanja koje će nam pomod da se bolje razumijemo, a time i suosjećamo. Stoga, ako žeIite shvatiti ovaj zbunjeni i haotični svijet u kome živimo, uzmite ovu knjigu i pridružite se razgovoru.
Upravo ovu važnu i dobrodošlu knjigu su nam na Islamskoj tribini "Dr. Sulejman Mašović" u Islamskom centru Zagreb, 29.01.2015./08.04.1436. predstavili: muftija Aziz ef. Hasanović, mr.sc. Abdulgafar ef. Velić, mr. sc. Senad Nanić, Darko Pavičić i sam autor.
Govoreći o autoru knjige i njegovu djelu muftija dr. Aziz ef. Hasanović, između ostalog, naglašava: Suočavamo se s pogrešnom percepcijom i iskrivljenom slikom islama od strane globalnih medija. Intenzivno se kleveću islam i muslimani s jedne strane, s druge pak strane, vidimo da su muslimanski životi i krv najjeftiniji danas u svijetu a nekada se pitamo da li uopće imaju cijenu. S tom nakanom i željom da se uozbilji pristup ovom gorućem problemu u svijetu i da se o istom očituju eminentni mislioci današnjice, priređivanjem ovog štiva mr. sc. Mimes Kovač stavlja to sebi kao profesionalni izazov novinara - istražitelja. Na ovaj naičn želi razbiti odredene predrasude a istovremeno osvijetliti percepciju islama i muslimana. On se ne zadržava samo na muslimanskim misliocima. Rado traži i intelektualce drugih konfesija koji imaju znanstveni i rekao bih objektivni pristup svim pitanjima na koja znatiželjno traži odgovore. Voditi razgovore i uspjeti realizirati susrete sa 35 svjetski poznata živuća intelektualaca veliki je profesionalni izazov. Nedvojbena je činjenica da je nakon ostvarenja ovog projekta veliko duhovno i intelektualno bogatstvo s kojirn se g. Kovač može pohvaliti. Samom činjenicom da je to sakupio i svima nama ponudio znači da smo večeras u prilici družiti se sa 35 mislilaca svijeta kroz ovu knjigu.
Mr.sc. Abdulgafar ef. Velić konstatira: Mirmes Kovač postavija aktuelna i živa pitanja. Uglavnom neugodna i bolna.(Naučnik nije onaj ko daje prave odgovore već onaj ko postavlja prava pitanja! - Claude Lévi-Strauss) Kroz svoja pitanja nekada traži odgovor, međutim, primjetno je i da se kroz brojna pitanja šalje jasne poruke... Na dosta pitanja i nema odgovora.
Mr.sc. Senad Nanić nas je vješto proveo kroz one intervjue koji su ga se najviše dojmili a mi ćemo ovdje navesti one njegove analize koje su nam se učinile najinteresantnijima:
TARIQ RAMADAN poziva na moratorij smrtne kazne, tjelesriih kazni i kamenovanja.
Posebno naglašava da postintegracijski diskurs govori o muslimanima Evrope ne kao imigrantima već građaniima.
Ističe da je šerijat put, način implementacije zakona, primijenjena etika, a ne zakon.
Poziva nas na oživljenje idžtihada.
Upozorava nas da reforme u muslimanskom svijetu najčešće nisu transfor-niacijske nego adaptacijske.
MURAD HOFMANN pita kako možemo imati evropski muslimanski identitet kad ne možemo imati ni njemački . /Turci primjerice stopiraju procese tako što idu po mišljenje šefovima u Ankaru/.
Ukazuje na njemaki "provincijalizam" i austrijski, te engleski i francuski, "imperijalni kozmopolitizam".
Naglašava da su muslimani postali ,,surogat Židovi".
Upozorava da je nemoguć kršćansko-is1amski dogmatski dijalog, nego dijalog o društvenim pitanjima.
RAŠID EL-GANNUŠI ukazuje na potrebu islamizacija demokracije, u suprotnom islamisti proizvode jednopartijske sustave.
Upozorava kako Izrael svaku demokratsku promjenu u arapskom svijetu doživljava kao prijetnju svome opstanku.
Muslimane upozorava kako je po Kur’anu bratstvo ljudsko, a ne miuslimansko, jer kako Kur'an kaže: ,,Mi smo cjelokupni ljudski rod odlikovali" i da muslimai vole Rezoluciju UN o ljudskini pravima.
Na kraju završimo s dijelom izlaganja poznatog hrvatskog novinara i kolumniste Darka Pavičića:
Vrijeme u kojemu živimo nije vrijeme za kukavice. Nije to vrijeme ni za lude heroje, već je vrijeme za razborite i trijezne ljude. Takva je i ova knjiga "Opsada islama", odnosno njezin autor, autor ovih intervjua Mirnes Kovač.
Čini mi se nekako i držim da su najbolje one knjige koje kada ih čitate u glavi vam roje gomilu novih misli, šareni koloplet novih ideja i promišljanja, koja su potaknuta onima s lista papira koji se upravo iščitava. Takva je i ova knjiga. Ne sastoji se samo od Kovačevih pitanja i odgovora najeminentnijih sugovornika današnjeg vremena, koji imaju što reći o islamu, nego i od misli čitatelja, koji traži odgovor na pitanja kako izaći iz nametnutog začaranog kruga islamofobije s jedne strane i terorizma tobože u ime islama s druge. Kažem – nametnutog. Nametnuta i zatvorena kruga, u kojega su nas zatvorili kreatori suvremene svjetske politike i svjetskih tokova, kako bismo u toj režiranoj klaustrofobiji prvo osjetili strah (paniku), kako bismo nakon toga izgubili pamet, a nakon toga i vlastiti identitet. Jer nakon gubitka svega toga – od nas mogu raditi što god žele.
Možda će zvučati apsurdno, jer smo zemlja apsurda, ali mi pod ovim komadićem neba imamo sreću da su na čelu ove Islamske zajednice ljudi koji ne samo da razumiju svijet koji ih okružuje, nego da taj model života i suživota danas nude onom "naprednom svijetu" oko nas, kao npr. Hrvatski model islama, jer taj svijet vapi za pomoći dok traži izlaz iz nametnutog začaranog kruga. Kruga u kojemu je islam sada na optuženičkoj klupi i u okovima. Ali svjestan upravo snage spomenute zajedničke univerzalnosti nema moralnog prava pokleknuti i odreći se svoga poslanja, nego zajedno sa svom abrahamskom braćom, pristajali biti oni ili ne dio istoga plemena, tražiti put prema boljem.
Ova knjiga jedan je od mostova na tome putu. I svatko je od nas ovdje dužan izgraditi jedan takav most. Barem jedan. Kako god zna i umije. Inače će se okovi suvremenog svijeta, u ime sekularizma ili nečega drugoga, sasvim svejedno, stezati sve više i više. Život će se pretvoriti u pakao, a suđen nam je kao zajednički raj.
I na kraju, završio bih jednom molitvom upravo u tome duhu, predsjednika Islamske zajednice Lisabona i predsjednika Abrahamskog foruma Portugala Abdool Magida Abdool Karima Vakila:
Gospodaru naš,Ojačaj našu odlučnost da svjedočimo istinu načinom života.
Ojačaj našu želju da svjedočimo istinu djelima našim.
Gospodaru Svjetova, ti si Tvorac Univerzuma i sveg Čovječanstva, djece Abrahamove, svih ljudi i žena, ma koje vjere bili i onih koji nemaju vjere ili religijskog uvjerenja.
Daj nam:Razumijevanje da dokrajčimo neslogu;
Milosti i Samilosti da ugasimo mržnju i
Oprost da svladamo želju za osvetom.
Daj moć svim ljudima da žive po Tvom zakonu ljubavi.
Amen.