Zašto ponoć? Pod "ponoć" se nužno ne misli 12 sati u noći, ali pod sredinom noći zapravo smatramo posljednji dio noći. To je stvarno posebno vrijeme. Znamo i čujemo za posljednju trećinu noći. To je vrijeme koje je zamišljeno za introspekciju. Često smo ometeni, dunjaluk nas drži zaposlenima a mi se predstavljamo svijetu kroz naše naše vanjsko "ja". To su naše misli i neka vrsta projekcije nas samih na način kako komuniciramo i kako se identificiramo u svijetu .
Kada dođemo u ovo stanje mirovanja, mjesta tišine, suočeni smo s onim što je ispod tog "ja" koje predstavljamo u našim svakodnevnim budnim užurbanim životima.
Da bismo stvarno bili sami sa sobom i stvarno upoznali sebe, stvar je usporavanja i pronalaženja vremena da budemo mirni i da iskoristimo ovo vrijeme tišine za razmišljanje i promišljanje o sebi kako bismo mogli početi shvaćati ne sebe kakve predstvaljamo svijetu, ne ono što kažemo ljudima da smo, ne onima kojima smo se idetificirali s poslom i svojom kulturnom identifikacijom, ali stvarno našom dušom.
Kada spoznamo sebe, poznajemo svog gospodara i kada dođemo u ovo stanje samospoznaje ili čak prisutnosti sa samim sobom na kraju smo insha'Allah prisutni kod našeg Gospodara, prisutni kod Allaha i zapravo svjedočimo Allaha na dubljoj razini. To možemo učiniti samo kada nekako raščistimo smetnje te zauzetosti koja je svakodnevica naših dana.
Ramazan je vrijeme kada smo dužni odvojiti vrijeme, zaustaviti zauzetost, dati prioritet postu, čitanju Kur'ana, gledanju onoga što je u nama samima tako da ne postimo samo od hrane i stvarno usporimo. Pa tako Ramazan postaje poput duhovnog kampa za obuku koji je u biti povlačenje, povlačenje od same norme, norme dunjaluka u koju tako lako upadnemo i budemo ometeni.
Pa zašto je obaveza ovih trideset dana svake godine postiti? Zato što je ovo minimalni minimum koji naše duše trebaju da se resetriraju. Treba nam barem ovih trideset dana u ovom blagoslovljenom mjesecu Ramazanu da se fokusiramo na post svaki dan, da smo usredotočeni na povezivanje s Allahovom Knjigom i da budemo svjesni našeg stanja, da budemo svjesni sjećanja na Allaha kako bismo održali osnovicu. Zato nam je potreban ovaj mjesec svake godine da se povučemo i da povećamo naše duhovne prakse.
Slična je zadnja trećina noći u ovo vrijeme kada smo povučeni, tako da je zadnja trećina noći dio 24-satnog ciklusa. Imamo dane koji traju 24 sata i ovaj dio noći kada smo u stanju mirovanja i razmišljanja i povučeni od užurbanosti dunjaluka. Znamo da je Poslanik, to prakticirao oko dva sata zadnje trećine noći. Bio je sam u kijamu, sa svojim Gospodarom posljednju trećinu noći. I koliko je to? Dva sata ciklusa od 24 sata je otprilike jedna dvanaestina dana. Tako da postoji ovaj dio dana u kojem se moramo isključiti se od svega i doći u stanje mirovanja i spominjanja Allaha.
Ako sada razmišljamo o tome da uzmemo taj isti dio razmišljanja o Ramazanu, to je kao da je Ramazan ponoć ili posljednja trećina noći godine, ciklusa od 365 dana. To je ona 1/12 tog istog dijela u 1/12 dana koji uzimamo od noći. Ramazan je ova 1/12 godine, tako da postoji mudrost u tome da se moramo povući u dijelu naših životnih ciklusa, ciklusa bivanja na dunjaluku, zarobljenosti na dunjaluku kako bi svjedočili ono što smo se jednom davno osvjedočili kad su naše duše stvarane.