Znajte da se karakter razlikuje od radnje.
Karakterna osobina je skup stanja duše, dok je radnja jednostavno namjerno kretanje tijela.
Škrta osoba može dati novac ponekad, ali to je ne čini velikodušnom. Velikodušnost je karakterna osobina kada davanje novca pričinjava ugodu. Baš kao što tijelo ima različite organe i dijelove, duša ima različite osobine. Osobinu racionalnosti, grabežljivca i zvjerstva. Lijep karakter nastaje kad su osobine duše uravnotežene. Osobina racionalnosti je sposobnost da, na primjer, shvatimo razliku između istine i neistine. Nedostatak te osobine vodi u glupost, a kada je pretjerana, u zavaravanje i prijevaru.
Osobina grabežljivca je osobina gnjeva. Kad je manjkava to vodi kukavičluku, a kada je pretjerana do nesmotrenosti. Osobina zvjerstva je osobina apetita i žudnje. Kad je manjkava vodi do ravnodušnosti, a kad je pretjerana do proždrljivosti. Kad su osobine uravnotežene, racionalna vodi do mudrosti, grabežljiva do hrabrosti, a zvjerstva do suzdržanosti. Napokon, kada su osobine grabežljivca i zvjerstva vođene naredbama osobine inteligencije to vodi do četvrte osobine. Vrline pravde. Duši je lakše odmarati se u krajnosti raznih osobina, bilo u nedostatku ili u suvišku.
Međutim, srednji put, iako najteži, je nužni put za dobre osobine.
Duša se razboli kad su njene osobine izvan ravnoteže i kao rezultat toga srce postaje nesposobno voljeti Boga. Srce se može liječiti duhovnom borbom. Lijek za ružnu osobinu je prisiliti dušu da izvodi radnje koje se izravno suprotstavljaju manjkavim osobinama. Međutim različite bolesti srca zahtijevaju različite lijekove. Baš kao što liječnik ne može liječiti sve bolesnike istim lijekom, te baš kao i tijelo, i srce zahtijeva lijek dok simptom ne prođe i ravnoteža je obnovljena.
Na primjer škrta osoba bi se trebala obvezati davati neprekidno dok joj to ne postane lako činiti. Škrtost je izliječena kada za nekoga postaje ugodnije dati novac nego zadržati. Put do disciplinirane duše počinje željom da se do istine dođe kroz unutarnju borbu. Čovjek se treba boriti da zadrži dušu pod kontrolom intelekta. Jedini način discipliniranja duše je uskraćivajnem destruktivnih užitaka odricanjem od želja. Te želje stvaraju prepreke između osobe i istine.
Bogatstvo stečeno oslobađanjem od nepotrebog prestiža uzdignuto distanciranjem od vlastitog konformizma. Uzdignuto napuštanjem slijepe imitacije i grijeha potpomognuto pokajanjem i izbjegavanjem prethodnih pogrešaka.
Jednom kada se te barijere uklone treba oko sebe sagraditi tvrđavu kako bi održali ravnotežu između osobina svoje duše.